onsdag 15 december 2010

Istället för att baka pepparkakor

För någon vecka sedan när dottern var sjuk med ögoninflammation så tänkte jag att vi skulle göra något kul efetrsom hon inte kunde gå ut.
Jag kännde att det troligen inte finns tålamod för att baka pepparkakor, men jag tänkte JAAA vi kan ju dekorera dom med kristyr....

Sagt och gjort... dottern stod på en stol vid vasken och vi blandade ihop smeten.
Jag hällde upp den i påsar och klippte små hål som vi kunde spritsa med... det här går ju bra tänkte jag....

Tog fram en plåt och lade upp färdiga papparkakor och tänkte NU ska vi spritsa..
Men DÅ var det en madame som tyckte att det var bättre att äta pepparkakorna vid tvn än att stå och sätta klet på dom...

Så där fick jag stå själv och spritsa... jaha....
Några blev det i alla fall och dom är redan uppätna alla hehe


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar